Obiceiuri sănătoase de somn la 3-6 luni

scris de

Iata cateva sfaturi pentru a va ajuta bebelusul sa doarma bine la aceasta varsta.

Stabiliti un orar de somn regulat si folositi-l

Cand bebelusul era nou-nascut, stiai ca e ora de culcare cand observai semne de somnolenta (se frecau la ochi, se trageau de urechi, si asa mai departe). Acum, fiind mai mare, ar trebui sa i se stabileasca un program de culcare regulat, precum si pui de somn consistente, pentru a reglementa modul de a face somn.

Unii bebelusi se trezesc la 6 in fiecare dimineata. Altii la 8 sau mai tarziu. Bineinteles, rutina casnica ii influenteaza programul de somn.

Alege o ora de somn rezonabila, care se potriveste cu programul familiei tale si mentine-l cat mai mult posibil. Daca bebelusul tau nu adoarme dupa ora de somn ia in considerare acest lucru: comportamentul energetic tarziu poate fi un semn ca bebelusul este obosit.

Puteti planifica sa traga cate un pui de somn regulat in timpul zilei, cum ar fi la 9 dimineata, la amiaza si la 3 dupa amiaza. Sau poti sa-l pui in patut cam dupa doua ore trecute dupa somn. Atata timp cat va gasi oportunitati sa doarma, va dormi.

Daca bebelusul nu poate adormi si este adormit, fie in timpul zilei sau a noptii, incearca sa-l pui la somn mai devreme. Fiind prea obosit il poate nelinisti.

Incepe sa dezvolti o rutina de somn

Daca nu ati facut deja acest lucru, acum este cel mai bun moment de a incepe sa dezvolti o rutina de somn. Ritualul include: fa-i o baita, pregateste-l de somn, citeste-i o poveste sau doua si dai un pupic de noapte buna.

Oricare ar fi rutina, daca merge, e bine, atata timp cat o faci in aceeasi ordine si la aceeasi ora in fiecare seara. Beblusii prospera pe consistenta.

Trezeste-ti bebelusul dimineata

E bine sa trezesti bebelusul dimineata daca doarme peste programul lui obisnuit, pentru a-l ajuta sa-si ajusteze „ceasul”. Trezirea lui la aceeasi ora dimineata ajuta la mentinerea unui program de somn previzibil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Nume