Alimentatia in timpul sarcinii

scris de

alimentatieO alimentatie sanatoasa reprezinta startul unei viete sanatoase, atat pentru mamica, cat si pentru bebe. In timpul sarcinii, mamica trebuie sa aiba grija mai mult ca oricand la ceea ce mananca si la ceea ce poate asimila corpul ei. Sunt multe mituri legate de acest aspect si tocmai de aceea trebuie sa ne informam corespunzator.

Cred ca majoritatea femeilor stiu ce ar trebui sa manance, tocmai de aceea va prezentam cateva dintre alimentele care ar trebui evitate.

1. Fructele de mare si unele tipuri de peste
Acestea ar trebui evitate pentru ca ar putea fi contaminate cu LISTERIA. Chiar daca este bogat in Omega3, pestele poate fi daunator gravidei daca nu este ales corespunzator. Nu toate tipurile de peste sunt recomandate. Totusi, nu ar trebui exclus din alimentatie tonul, somonul, crapul sau pastravul. Este recomandata o cantitate de 500 de grame de peste pe saptamana.

2. Ouale
Fie ca sunt crude, moi sau tari ouale ar trebui evitate. Pot fi consumate, insa, alimentele care contin oua, dar sunt preparate termic. Nu renuntam la prajituri 🙂

3. Cofeina
Daca sunteti bautor inrait de cafea, ei bine, a venit vremea sa ii gasim inlocuitor. Sunt mult discutii pe aceasta teme, unele adevarate, altele mai putin adevarate. Totusi, multi medici recomanda evitarea consumului de cofeina cel putin in primul trimestru de sarcina. Ca regula generala, cantitatea de cofeina recomandata este maxim de 200 mg.

4. Arahidele
Se recomanda evitarea arhahidelor pe parcursul sarcinii. Este important de stiut ca semintele de susan au fost folosite de-a lungul timpului ca medicament pentru provocarea avortului spontan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Nume